Subscriber content

Un tableau de Niels Simonsen acquis par Stockholm

29/11/18 - Acquisition - Stockholm, Nationalmuseum - Il y avait les Bruns, il y avait les Blonds. L’historien et critique Niels Laurits Høyen (1798-1870) affirmait qu’il était nécessaire d’encourager un art spécifiquement danois, imperméable aux influences extérieures et favorisant des sujets nationaux. Les peintres qui rejetèrent ses théories furent surnommés a posteriori les « Bruns » ou les « Européens », par opposition aux « nationalistes » dits les « Blonds ». Ils ne formaient pas un groupe uni autour de revendications précises ; au contraire, ces artistes très différents - Elisabeth Jerichau-Baumann, Lorenz Frølich, Carl Bloch, Anton Melbye entre autres... - s’égayèrent dans toute l’Europe.


Niels Simonsen (1807-1885)
Vue d’Alger devant les remparts, vers 1840
Huile…

To access this content, you must subscribe to The Art Tribune. The advantages and conditions of this subscription, which will also allow you to support The Art Tribune, are described on the subscription page. If you would like to test the subscription, you can subscribe for one month (at €8) and if you don’t like it, you can send us an e-mail asking us to unsubscribe you (at least ten days before the next direct debit).

If you are already a subscriber, sign in using this form.

Your comments

In order to be able to discuss articles and read the contributions of other subscribers, you must subscribe to The Art Tribune. The advantages and conditions of this subscription, which will also allow you to support The Art Tribune, are described on the subscription page.

If you are already a subscriber, sign in.