Subscriber content

La petite Infante du Louvre : une martyre de l’attribution

Atelier de Diego Velázquez (1599-1660)
L’infante Marie Marguerite, 1653
Huile sur toile - 70 x 58 cm
Paris, Musée du Louvre
Photo : Musée du Louvre
See the image in its page

3/2/09 – Attribution – Le High Museum va-t-il demander un remboursement au Louvre ? C’est la question que l’on peut se poser après avoir constaté que dans la rétrospective Picasso et les Maîtres qui s’est terminée hier soir, l’Infante du Louvre (ill.), attribuée avec tant d’éclat à Velázquez lui-même à l’occasion de son récent voyage outre-Atlantique (voir l’éditorial du 25/12/06), à nouveau présentée comme complètement autographe au début de cette exposition (voir l’article) et dans le catalogue qui l’accompagne, s’est vue contre toute attente rétrogradée à l’infamant statut de copie avec un…

To access this content, you must subscribe to The Art Tribune. The advantages and conditions of this subscription, which will also allow you to support The Art Tribune, are described on the subscription page. If you would like to test the subscription, you can subscribe for one month (at €8) and if you don’t like it, you can send us an e-mail asking us to unsubscribe you (at least ten days before the next direct debit).

If you are already a subscriber, sign in using this form.

Your comments

In order to be able to discuss articles and read the contributions of other subscribers, you must subscribe to The Art Tribune. The advantages and conditions of this subscription, which will also allow you to support The Art Tribune, are described on the subscription page.

If you are already a subscriber, sign in.