The Burlington Magazine - Sommaire du n° de décembre 2013

Editorial

Home is where the art is

Articles

Patrizia Cavazzini, Nicolas Poussin, Cassiano dal Pozzo and the Roman art market in the 1620s

Gauvin Alexander Bailey and Fernando Guzmán, The Rococo altarpiece of St Ignatius : Chile’s grandest colonial retable rediscovered

Ross Finocchio, ‘Frick buys a freak’ : Dagnan-Bouveret and the development of the Frick Collection

Alison Wright, A new book on Signorelli

David Pullins, Dating and attributing the earliest portrait of Benjamin Franklin

Mark Evans, Claire Richardson and Nicola Costaras, A recently discovered oil-sketch by John Constable at the Victoria and Albert Museum

Books

Michael Bury, I ‘Libri di Stampe’ dei Medici e le Stampe in Volume degli Uffizi, A. Baroni

Xavier F. Salomon, Modena barocca. Opere e artisti alla corte di Francesco I d’Este (1629–1658), S. Casciu, S. Cavicchioli and E. Fumagalli, eds.

Elizabeth Goldring, The Suffolk Collection : A Catalogue of Paintings, L. Houliston

Michael Rosenthal, J.M.W. Turner and the Subject of History, L. Costello by michael rosenthal

Peter Stupples, Art In Oceania : A New History, P. Brunt et al.

Gillian Darley, Designing Antiquity : Owen Jones, Ancient Egypt and the Crystal Palace, S. Moser

Sylvia Ferino-Pagden, La donazione di Enrichetta Hertz, 1913–2013, S. Ebert-Schifferer and A. Lo Bianco, eds.

Roísín Kennedy, Art in Ireland since 1910, F. Barber

Christina Lodder, K.S. Malevich : The Leporskaya Archive, T. Andersen

Exhibitions

Simon Watney, Iconoclasm

Marina Vaizey, Australia

Alex Kidd, Saving the Twentieth Century

Sarah Whitfield, Bacon/Moore : Flesh and Bone

Frances Parton, Medieval maces

Basile Baudez, Jacques-Germain Soufflot

Xavier F. Salomon, Ferdinando de’ Medici

Nathaniel Silver, The Prato workshops

Angela Delaforce, The patronage of King João V of Portugal

Jamie Mulherron, The worldwide textile trade

Anne Blood, Vasily Kandinsky

Robert B. Simon, Francesco Vanni

James Lawrence, Sam Francis

Calendar

Notes on Contributors

Vos commentaires

Afin de pouvoir débattre des article et lire les contributions des autres abonnés, vous devez vous abonner à La Tribune de l’Art. Les avantages et les conditions de cet abonnement, qui vous permettra par ailleurs de soutenir La Tribune de l’Art, sont décrits sur la page d’abonnement.

Si vous êtes déjà abonné, connectez-vous.